Урок 10 |
2 - 8 декември 2017 г. | |
Чада на обещанието | ||
Събота - 2 декември |
||
Римляни 9:18 18. И тъй, към когото ще, Той показва милост, и когото ще закоравява. Римляни 9:13 13. както е писано: "Якова възлюбих, а Исава намразих". Римляни 9:15 15. Защото казва на Моисея: "Ще покажа милост, към когото ще покажа, и ще пожаля, когото ще пожаля". Римляни 9 1. Казвам истината в Христа, не лъжа, и съвестта ми свидетелствува с мене в Светия Дух, 2. че имам голяма скръб и непрестанна мъка в сърцето си. 3. Защото бих желал сам аз да съм анатема {Сиреч: Отлъчен,}* от Христа, заради моите братя, моите по плът роднини; 4. които са израилтяни, на които принадлежат осиновението на славата, заветите и даването на закона, богослужението и обещанията; 5. чиито са и отците, и от които се роди по плът Христос, Който е над всички Бог, благословен до века. Амин. 6. Обаче, не че е пропаднало Божието слово; защото не всички ония са Израил, които са от Израиля; 7. нито са всички чада, понеже са Авраамово потомство; но "в Исаака", каза Бог, "ще се наименува твоето потомство". 8. Значи, не чадата, родени по плът, са Божии чада; но чадата, родени според обещанието се считат за потомство. 9. Защото това беше нещо обещано, понеже каза: "Ще дойда по това време, и Сара ще има син". 10. И не само това, но и когато Ревека зачна от едного, сиреч, от нашия отец Исаака, 11. макар че близнаците не бяха още родени и не бяха още сторили нещо добро или зло, то, за да почива Божието по избор намерение, не на дела, но на онзи, който призовава, 12. рече й се: "По-големият ще слугува на по-малкия"; 13. както е писано: "Якова възлюбих, а Исава намразих". 14. И тъй, какво? Да речем ли, че има неправда у Бога? Да не бъде! 15. Защото казва на Моисея: "Ще покажа милост, към когото ще покажа, и ще пожаля, когото ще пожаля". 16. И тъй, не зависи от този, който иска, нито от този, който тича, но от Бога, Който показва милост. 17. Защото писанието казва на Фараона: "Именно за това те издигнах, за да покажа в тебе силата Си, и да се прочуе името Ми по целия свят". 18. И тъй, към когото ще, Той показва милост, и когото ще закоравява. 19. На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята му? 20. Но, о човече, ти кой си, що отговаряш против Бога? Направеното нещо ще рече ли на онзи, който го е направил: Защо си ме така направил? 21. Или грънчарят няма власт над глината, с част от същата буца да направи съд за почит, а с друга част - съд за непочтена употреба? 22. А какво ще кажем, ако Бог, при все, че е искал да покаже гнева Си и да изяви силата Си, пак е търпял с голямо дълготърпение съдовете, предмети на гнева Си, приготвени за погибел, 23. и е търпял, за да изяви богатството на Славата Си, над съдовете, предмети на милостта Си, които е приготвил отнапред за слава - 24. над нас, които призова, не само измежду юдеите, но и измежду езичниците? 25. както и в Осия казва: - "Ще нарека мои люде ония, които не бяха мои люде, И тая възлюбена, която не беше възлюбена"; 26. И на същото място, гдето им се казва: "Не сте мои люде, Там ще се нарекат чада на живия Бог". 27. А Исаия вика за Израиля: - "Ако и да е числото на израилтяните като морски пясък, Само остатък от тях ще се спаси; 28. Защото Господ ще изпълни на земята казаното [по правда] от Него", Като го извърши и свърши скоро. 29. И както Исаия е казал в по-предишно място: "Ако Господ на Силите не би ни оставил потомство, Като Содом бихме останали и на Гомор бихме се оприличили". 30. И тъй, какво да кажем? Това, че езичниците, които не търсеха правда, получиха правда, и то правда, която е чрез вярване; 31. а Израил, който търсеше закон за придобиване правда, не стигна до такъв закон. 32. Защо? затова, че не го търси чрез вярване, а някак си чрез дела. Те се спънаха о камъка, о който хората се спъват; 33. както е писано: - "Ето, полагам в Сион камък, о който да се спъват, и канара, в която да се съблазняват; И който вярва в Него не ще се посрами". Римляни 9 1. Казвам истината в Христа, не лъжа, и съвестта ми свидетелствува с мене в Светия Дух, 2. че имам голяма скръб и непрестанна мъка в сърцето си. 3. Защото бих желал сам аз да съм анатема {Сиреч: Отлъчен,}* от Христа, заради моите братя, моите по плът роднини; 4. които са израилтяни, на които принадлежат осиновението на славата, заветите и даването на закона, богослужението и обещанията; 5. чиито са и отците, и от които се роди по плът Христос, Който е над всички Бог, благословен до века. Амин. 6. Обаче, не че е пропаднало Божието слово; защото не всички ония са Израил, които са от Израиля; 7. нито са всички чада, понеже са Авраамово потомство; но "в Исаака", каза Бог, "ще се наименува твоето потомство". 8. Значи, не чадата, родени по плът, са Божии чада; но чадата, родени според обещанието се считат за потомство. 9. Защото това беше нещо обещано, понеже каза: "Ще дойда по това време, и Сара ще има син". 10. И не само това, но и когато Ревека зачна от едного, сиреч, от нашия отец Исаака, 11. макар че близнаците не бяха още родени и не бяха още сторили нещо добро или зло, то, за да почива Божието по избор намерение, не на дела, но на онзи, който призовава, 12. рече й се: "По-големият ще слугува на по-малкия"; 13. както е писано: "Якова възлюбих, а Исава намразих". 14. И тъй, какво? Да речем ли, че има неправда у Бога? Да не бъде! 15. Защото казва на Моисея: "Ще покажа милост, към когото ще покажа, и ще пожаля, когото ще пожаля". 16. И тъй, не зависи от този, който иска, нито от този, който тича, но от Бога, Който показва милост. 17. Защото писанието казва на Фараона: "Именно за това те издигнах, за да покажа в тебе силата Си, и да се прочуе името Ми по целия свят". 18. И тъй, към когото ще, Той показва милост, и когото ще закоравява. 19. На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята му? 20. Но, о човече, ти кой си, що отговаряш против Бога? Направеното нещо ще рече ли на онзи, който го е направил: Защо си ме така направил? 21. Или грънчарят няма власт над глината, с част от същата буца да направи съд за почит, а с друга част - съд за непочтена употреба? 22. А какво ще кажем, ако Бог, при все, че е искал да покаже гнева Си и да изяви силата Си, пак е търпял с голямо дълготърпение съдовете, предмети на гнева Си, приготвени за погибел, 23. и е търпял, за да изяви богатството на Славата Си, над съдовете, предмети на милостта Си, които е приготвил отнапред за слава - 24. над нас, които призова, не само измежду юдеите, но и измежду езичниците? 25. както и в Осия казва: - "Ще нарека мои люде ония, които не бяха мои люде, И тая възлюбена, която не беше възлюбена"; 26. И на същото място, гдето им се казва: "Не сте мои люде, Там ще се нарекат чада на живия Бог". 27. А Исаия вика за Израиля: - "Ако и да е числото на израилтяните като морски пясък, Само остатък от тях ще се спаси; 28. Защото Господ ще изпълни на земята казаното [по правда] от Него", Като го извърши и свърши скоро. 29. И както Исаия е казал в по-предишно място: "Ако Господ на Силите не би ни оставил потомство, Като Содом бихме останали и на Гомор бихме се оприличили". 30. И тъй, какво да кажем? Това, че езичниците, които не търсеха правда, получиха правда, и то правда, която е чрез вярване; 31. а Израил, който търсеше закон за придобиване правда, не стигна до такъв закон. 32. Защо? затова, че не го търси чрез вярване, а някак си чрез дела. Те се спънаха о камъка, о който хората се спъват; 33. както е писано: - "Ето, полагам в Сион камък, о който да се спъват, и канара, в която да се съблазняват; И който вярва в Него не ще се посрами". | ||
Бремето на Павел |
Неделя - 3 декември |
|
Изход 19:6 6. и вие още Ми бъдете царство свещеници и свет народ. Тия са думите, които трябва да кажеш на израилтяните. Римляни 9:1-12 1. Казвам истината в Христа, не лъжа, и съвестта ми свидетелствува с мене в Светия Дух, 2. че имам голяма скръб и непрестанна мъка в сърцето си. 3. Защото бих желал сам аз да съм анатема {Сиреч: Отлъчен,}* от Христа, заради моите братя, моите по плът роднини; 4. които са израилтяни, на които принадлежат осиновението на славата, заветите и даването на закона, богослужението и обещанията; 5. чиито са и отците, и от които се роди по плът Христос, Който е над всички Бог, благословен до века. Амин. 6. Обаче, не че е пропаднало Божието слово; защото не всички ония са Израил, които са от Израиля; 7. нито са всички чада, понеже са Авраамово потомство; но "в Исаака", каза Бог, "ще се наименува твоето потомство". 8. Значи, не чадата, родени по плът, са Божии чада; но чадата, родени според обещанието се считат за потомство. 9. Защото това беше нещо обещано, понеже каза: "Ще дойда по това време, и Сара ще има син". 10. И не само това, но и когато Ревека зачна от едного, сиреч, от нашия отец Исаака, 11. макар че близнаците не бяха още родени и не бяха още сторили нещо добро или зло, то, за да почива Божието по избор намерение, не на дела, но на онзи, който призовава, 12. рече й се: "По-големият ще слугува на по-малкия"; Римляни 9:6 6. Обаче, не че е пропаднало Божието слово; защото не всички ония са Израил, които са от Израиля; | ||
Избраните |
Понеделник - 4 декември |
|
Римляни 9:12-13 12. рече й се: "По-големият ще слугува на по-малкия"; 13. както е писано: "Якова възлюбих, а Исава намразих". Римляни 9 1. Казвам истината в Христа, не лъжа, и съвестта ми свидетелствува с мене в Светия Дух, 2. че имам голяма скръб и непрестанна мъка в сърцето си. 3. Защото бих желал сам аз да съм анатема {Сиреч: Отлъчен,}* от Христа, заради моите братя, моите по плът роднини; 4. които са израилтяни, на които принадлежат осиновението на славата, заветите и даването на закона, богослужението и обещанията; 5. чиито са и отците, и от които се роди по плът Христос, Който е над всички Бог, благословен до века. Амин. 6. Обаче, не че е пропаднало Божието слово; защото не всички ония са Израил, които са от Израиля; 7. нито са всички чада, понеже са Авраамово потомство; но "в Исаака", каза Бог, "ще се наименува твоето потомство". 8. Значи, не чадата, родени по плът, са Божии чада; но чадата, родени според обещанието се считат за потомство. 9. Защото това беше нещо обещано, понеже каза: "Ще дойда по това време, и Сара ще има син". 10. И не само това, но и когато Ревека зачна от едного, сиреч, от нашия отец Исаака, 11. макар че близнаците не бяха още родени и не бяха още сторили нещо добро или зло, то, за да почива Божието по избор намерение, не на дела, но на онзи, който призовава, 12. рече й се: "По-големият ще слугува на по-малкия"; 13. както е писано: "Якова възлюбих, а Исава намразих". 14. И тъй, какво? Да речем ли, че има неправда у Бога? Да не бъде! 15. Защото казва на Моисея: "Ще покажа милост, към когото ще покажа, и ще пожаля, когото ще пожаля". 16. И тъй, не зависи от този, който иска, нито от този, който тича, но от Бога, Който показва милост. 17. Защото писанието казва на Фараона: "Именно за това те издигнах, за да покажа в тебе силата Си, и да се прочуе името Ми по целия свят". 18. И тъй, към когото ще, Той показва милост, и когото ще закоравява. 19. На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята му? 20. Но, о човече, ти кой си, що отговаряш против Бога? Направеното нещо ще рече ли на онзи, който го е направил: Защо си ме така направил? 21. Или грънчарят няма власт над глината, с част от същата буца да направи съд за почит, а с друга част - съд за непочтена употреба? 22. А какво ще кажем, ако Бог, при все, че е искал да покаже гнева Си и да изяви силата Си, пак е търпял с голямо дълготърпение съдовете, предмети на гнева Си, приготвени за погибел, 23. и е търпял, за да изяви богатството на Славата Си, над съдовете, предмети на милостта Си, които е приготвил отнапред за слава - 24. над нас, които призова, не само измежду юдеите, но и измежду езичниците? 25. както и в Осия казва: - "Ще нарека мои люде ония, които не бяха мои люде, И тая възлюбена, която не беше възлюбена"; 26. И на същото място, гдето им се казва: "Не сте мои люде, Там ще се нарекат чада на живия Бог". 27. А Исаия вика за Израиля: - "Ако и да е числото на израилтяните като морски пясък, Само остатък от тях ще се спаси; 28. Защото Господ ще изпълни на земята казаното [по правда] от Него", Като го извърши и свърши скоро. 29. И както Исаия е казал в по-предишно място: "Ако Господ на Силите не би ни оставил потомство, Като Содом бихме останали и на Гомор бихме се оприличили". 30. И тъй, какво да кажем? Това, че езичниците, които не търсеха правда, получиха правда, и то правда, която е чрез вярване; 31. а Израил, който търсеше закон за придобиване правда, не стигна до такъв закон. 32. Защо? затова, че не го търси чрез вярване, а някак си чрез дела. Те се спънаха о камъка, о който хората се спъват; 33. както е писано: - "Ето, полагам в Сион камък, о който да се спъват, и канара, в която да се съблазняват; И който вярва в Него не ще се посрами". Римляни 9:14-15 14. И тъй, какво? Да речем ли, че има неправда у Бога? Да не бъде! 15. Защото казва на Моисея: "Ще покажа милост, към когото ще покажа, и ще пожаля, когото ще пожаля". 1 Тимотей 2:4 4. Който иска да се спасят всичките човеци и да достигнат до познание на истината. Тит 2:11 11. Защото се яви Божията благодат, спасителна за всичките човеци, Ефесяни 1:4-5 4. както ни е избрал в Него преди създанието на света, за да бъдем свети и без недостатък пред Него в любов; 5. като ни е предопределил да Му бъдем осиновени чрез Исуса Христа, по благоволението на Своята воля, 2 Петрово 1:10 10. Затова, братя, постарайте се още повече да затвърдявате вашето призвание и избиране; защото, като вършите тия добродетели, никога няма да изпаднете. | ||
Тайните |
Вторник - 5 декември |
|
Исая 55:8-9 8. Защото Моите помисли не са като вашите помисли. Нито вашите пътища като Моите пътища, казва Господ. 9. Понеже, както небето е по-високо от земята, Така и Моите пътища са по-високи от вашите пътища, И Моите помисли от вашите помисли. Римляни 9:17-24 17. Защото писанието казва на Фараона: "Именно за това те издигнах, за да покажа в тебе силата Си, и да се прочуе името Ми по целия свят". 18. И тъй, към когото ще, Той показва милост, и когото ще закоравява. 19. На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята му? 20. Но, о човече, ти кой си, що отговаряш против Бога? Направеното нещо ще рече ли на онзи, който го е направил: Защо си ме така направил? 21. Или грънчарят няма власт над глината, с част от същата буца да направи съд за почит, а с друга част - съд за непочтена употреба? 22. А какво ще кажем, ако Бог, при все, че е искал да покаже гнева Си и да изяви силата Си, пак е търпял с голямо дълготърпение съдовете, предмети на гнева Си, приготвени за погибел, 23. и е търпял, за да изяви богатството на Славата Си, над съдовете, предмети на милостта Си, които е приготвил отнапред за слава - 24. над нас, които призова, не само измежду юдеите, но и измежду езичниците? Йоан 14:9 9. Исус му казва: Толкова време съм с вас и не познаваш ли Ме Филипе? Който е видял Мене, видял е Отца; как казваш ти: Покажи ми Отца? | ||
Аммий – „люде Мои” |
Сряда - 6 декември |
|
Римляни 9:25 25. както и в Осия казва: - "Ще нарека мои люде ония, които не бяха мои люде, И тая възлюбена, която не беше възлюбена"; Осия 2:23 23. И ще я насея за Себе Си на земята; И ще покажа милост към непомилваната; И на ония, които не бяха Мои люде ще река: Мои люде сте вие; И те ще рекат всеки един: Ти си мой Бог. Римляни 9:26 26. И на същото място, гдето им се казва: "Не сте мои люде, Там ще се нарекат чада на живия Бог". Осия 1:10 10. Но все пак числото на израилтяните ще бъде като морския пясък, който не може да се претегли нито да се изброи; и вместо онова, което им се каза, че: Не сте Мои люде, ще им се рече: Вий сте чада на живия Бог. Осия 1:2 2. Когато Господ почна да говори чрез Осия, Той каза на Осия: Иди, вземи си блудна жена, и добий чада от блудство, защото земята с многото си блудствуване се отклони от Господа. Осия 1:9 9. И Господ рече: Наречи го Ло-аммий {Т.е., Не люде мои.}‡; защото вие не сте Мои люде и Аз не ще бъда ваш Бог. Осия 2:11-19 11. И ще прекратя всичкото й веселие, - Тържествата й, новолунията й, съботите й И всичките й определени празници. 12. Ще опустоша и лозите й и смоковниците й, За които рече: Те са заплатата, Която ми дадоха любовниците ми, Ще ги обърна на лес. И полските животни ще ги пояждат. 13. И ще я накажа за дните, които посвещаваше на ваалимите Когато им кадеше, Като се китеше с обеците си и огърлиците си И отиваше след любовниците си, А Мене забравяше, казва Господ. 14. Но, ето, Аз ще я привлека, И като я заведа в пустинята Ще й говоря по сърцето й. 15. И още от там ще й дам ханаанските лозя, И долината Ахор {Т.е., Смущение.}* за врата на надежда; И там тя ще се отзове както в дните на младостта си, И както в деня, когато възлезе из Египетската земя. 16. В оня ден, казва Господ, Ще Ме наричаш: Мъж ми; И няма да Ме наричаш вече: Ваал ми {Т.е., Мой господар.}†. 17. Защото ще премахна имената на ваалимите от устата й; И те няма вече да се поменуват с имената си. 18. В оня ден ще направя за тях завет С полските зверове, С небесните птици, И със земните гадини; И като строша лък, и меч, и бой, и ги махна от земята, Ще ги населя в безопасност. 19. И ще те сгодя за Себе Си за винаги; Да! Ще те сгодя за Себе Си в правда и в съдба, В милосърдие и милости. Римляни 9:24 24. над нас, които призова, не само измежду юдеите, но и измежду езичниците? Откровение 14:6 6. И видях друг ангел че летеше посред небето, който имаше вечното благовестие, за да прогласява на обитаващите по земята и на всеки народ и племе, език и люде. Римляни 9:25-29 25. както и в Осия казва: - "Ще нарека мои люде ония, които не бяха мои люде, И тая възлюбена, която не беше възлюбена"; 26. И на същото място, гдето им се казва: "Не сте мои люде, Там ще се нарекат чада на живия Бог". 27. А Исаия вика за Израиля: - "Ако и да е числото на израилтяните като морски пясък, Само остатък от тях ще се спаси; 28. Защото Господ ще изпълни на земята казаното [по правда] от Него", Като го извърши и свърши скоро. 29. И както Исаия е казал в по-предишно място: "Ако Господ на Силите не би ни оставил потомство, Като Содом бихме останали и на Гомор бихме се оприличили". Римляни 9:2 2. че имам голяма скръб и непрестанна мъка в сърцето си. | ||
Препъване |
Четвъртък - 7 декември |
|
Римляни 9:30-32 30. И тъй, какво да кажем? Това, че езичниците, които не търсеха правда, получиха правда, и то правда, която е чрез вярване; 31. а Израил, който търсеше закон за придобиване правда, не стигна до такъв закон. 32. Защо? затова, че не го търси чрез вярване, а някак си чрез дела. Те се спънаха о камъка, о който хората се спъват; Римляни 9:33 33. както е писано: - "Ето, полагам в Сион камък, о който да се спъват, и канара, в която да се съблазняват; И който вярва в Него не ще се посрами". Деяния 2:41 41. И тъй, тия, които приеха поучението му, се покръстиха; и в същия ден се прибавиха около три хиляди души. Римляни 9:33 33. както е писано: - "Ето, полагам в Сион камък, о който да се спъват, и канара, в която да се съблазняват; И който вярва в Него не ще се посрами". 1 Петрово 2:6-8 6. Защото е писано в писанието: - "Ето, полагам в Сион крайъгълен камък, избран, скъпоценен; И който вярва в Него, не ще се посрами". 7. За вас, прочее, които вярвате, Той е скъпоценност, а на тия, които не вярват, "Камъкът, който отхвърлиха зидарите, Той стана глава на ъгъла", 8. и, "Камъкът, о който да се спъват, и канара, в която да се съблазняват"; защото се спъват о словото и са непокорни, - за което бяха и определени. Псалми 89:26 26. Той ще извика към Мене: Отец ми си, Бог мой и спасителната ми канара. | ||
Разширено изучаване |
Петък - 8 декември |
|
Разказ |
||